Det vil bli endringer i grensene for alder for ESGA Masters Trophy kvalifiseringen som starter nå, og gjelder for mesterskapet i 2027.

I fjor åpnet ESGA for at det kunne være inntil 3 spiller på Masterslaget, som var 70 – 75 år.
Vi i NSG valgte å innføre denne ordningen, men vi går nå gå tilbake på dette.

Det betyr at for kvalifiseringen for mesterskapet i 2027, som starter nå, så vil vi gå tilbake til den ordningen vi hadde tidligere.
Det vil si at alle spillerne på laget skal være fylt 75 år i løpet av det kalenderåret mesterskapet spilles.

Spillere mellom 70 – 75 år vil ikke få opptjent OoM poeng på listene for ESGA Masters Trophy.

Merk at spillere som fyller 74 år i år, og følgelig fyller 75 år det året mesterskapet spilles, kan etter 1. juni inneværende år, få opptjent OoM poeng på listen for ESGA Masters Trophy for neste års mesterskap.
Ref. Våre Turneringsbestemmelser 8.3.2.h, men da med den endringen som beskrevet